Aprendizagem no processo de seleção de ferramenta CASE para o Estado da Bahia



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Elizabeth Loiola
Maria Célia Furtado Rocha

Abstract

This paper is intended to analyse the determinant factors of organizational learning based upon a cognitive-constructivist focus. The case-study was conducted in the state of Bahia, Brazil, in a public committee for software selection. Their members was enterviewed and talked about what determined learning. The factors which came out from the research were related with context, group and person. The results, although preliminary, confirm many of the postulations of cognitive-constructivist approach.

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How to Cite
Loiola, E., & Rocha, M. C. F. (1). Aprendizagem no processo de seleção de ferramenta CASE para o Estado da Bahia. Journal of Contemporary Administration, 6(2), 145-166. https://doi.org/10.1590/S1415-65552002000200009
Section
Articles
Author Biographies

Elizabeth Loiola, Universidade Federal da Bahia

Doutora em Administração pela Universidade Federal da Bahia. Professora Adjunta do Núcleo de Pós-Graduação em Administração da Escola de Administração da Universidade Federal da Bahia, além de Pesquisadora do CNPq. Suas áreas de interesse em pesquisa são tecnologia de gestão, competitividade empresarial e setorial, aprendizagem organizacional e social, desenvolvimento local.

Maria Célia Furtado Rocha, Universidade Federal da Bahia

Mestre em Administração pela Universidade Federal da Bahia. Analista de Sistemas da Companhia de Processamento de Dados do Estado da Bahia, além de Membro do Grupo de Pesquisa sobre Aprendizagem Organizacional da Escola de Administração da Universidade Federal da Bahia. Suas áreas de interesse em pesquisa são aprendizagem organizacional, inovação e gestão de novas tecnologias.