Lessons that can be Learned from the Rejection of an Article
Main Article Content
Abstract
Neste editorial eu gostaria de compartilhar com a comunidade um aprendizado: lições aprendidas do que um periódico cientÃfico pode proporcionar aos colegas pesquisadores ao optar por não publicar o manuscrito submetido. Em algum momento, a rejeição de trabalhos acontece com todos nós, e pode ser uma experiência de aprendizado e desenvolvimento (Sullivan, 2015). Um dos aspectos mais frequentemente considerados na caracterização de distinção de um periódico cientÃfico é a sua taxa tÃpica de aceitação, ou de rejeição, de submissões (McGrail, Rickard, & Jones, 2006). Tendo em vista a relevância desse parâmetro para autores, editores e leitores, pesquisadores nas últimas décadas têm dedicado atenção a investigar variações de taxa de rejeição conforme a área de conhecimento, e evidentemente de um periódico para outro (Hargens, 1988).
Downloads
Download data is not yet available.
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Mendes-Da-Silva, W. (2020). Lessons that can be Learned from the Rejection of an Article. Journal of Contemporary Administration, 24(4), 369-375. https://doi.org/10.1590/1982-7849rac2020200069
Section
Editorial
Since mid-February of 2023, the authors retain the copyright relating to their article and grant the journal RAC, from ANPAD, the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International license (CC BY 4.0), as stated in the article’s PDF document. This license provides that the article published can be shared (allows you to copy and redistribute the material in any medium or format) and adapted (allows you to remix, transform, and create from the material for any purpose, even commercial) by anyone.
After article acceptance, the authors must sign a Term of Authorization for Publication, which is sent to the authors by e-mail for electronic signature before publication.