Análise do processo decisório para seleção de rodovias a serem pedagiadas no Brasil



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João Gualberto Coutinho Rocha
Rosângela Maria Vanalle

Abstract

The present article intends to discuss the process of decision involving the Brazilian highways concession program, that is submitting to the private administration under toll system the most important Brazilian highways. The analysis proceeded indicates that the basic decision instrument used in this process is the project financing model, which concedes priority to the projects that are able to guarantee the return of the investments made in accordance to its cash flow. As the project financing model focus only in the financial aspects of the projects, this article tries to formulate, at the end of the text, an alternative proposal to the actual Brazilian process of decision, submitting it to a wider criteria, specially because the program has more than 50% to be executed in the next years.

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How to Cite
Rocha, J. G. C., & Vanalle, R. M. (1). Análise do processo decisório para seleção de rodovias a serem pedagiadas no Brasil. Journal of Contemporary Administration, 7(1), 151-172. https://doi.org/10.1590/S1415-65552003000100008
Section
Articles
Author Biographies

João Gualberto Coutinho Rocha, Universidade Metodista de Piracicaba

Mestre e Doutorando em Engenharia de Produção na Universidade Metodista de Piracicaba. Diretor da QG Engenharia e Planejamento, além de Consultor de Empresas na área de Privatização de Serviços Públicos. Suas áreas de interesse em pesquisa são concessão de serviços públicos, modelagens de financiamento.

Rosângela Maria Vanalle, Universidade de São Paulo

Doutora em Engenharia Mecânica pela Universidade de São Paulo. Professora do Programa de Pós-Graduação em Engenharia da Produção da Universidade Metodista de Piracicaba, Campus de Santa Bárbara do Oeste. Suas áreas de interesse em pesquisa são estratégia, organizações.