Pela aplicabilidade - com um maior rigor científico - dos estudos de caso em sistemas de informação



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Marlei Pozzebon
Henrique M. R. de Freitas

Abstract

This study attemps to deepen the knowledge of the Case Study as a research method. The Case Study, among the qualitative research methods, seems to be potentialy valuable for the exploration of the relationship of the information systems and the user perceptions and behaviours. Our purpose is, after an analysis of important articles in the area using that methodology, to organize a set of steps to lead our research, still under construction. We believe the recomendations of this work, though in learning phase, can provide valuable contributions for other researches that are envolved with Case Study applications. The search of higher scientific rigour on the qualitative method application, e.g. Case Study, will be one of the ways to reach a bigger validity for the results.

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How to Cite
Pozzebon, M., & Freitas, H. M. R. de. (1). Pela aplicabilidade - com um maior rigor científico - dos estudos de caso em sistemas de informação. Journal of Contemporary Administration, 2(2), 143-170. https://doi.org/10.1590/S1415-65551998000200009
Section
Articles
Author Biographies

Marlei Pozzebon, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Bacharel em Ciências da Computação e Mestranda em Administração na Universidade Federal do Rio Grande do Sul, além de Consultora de Empresas em sistemas de informação. Suas áreas de interesse em pesquisa são sistemas de informação e apoio à decisão, gestão da informação e métodos de pesquisa, sobretudo análise qualitativa de dados. 

Henrique M. R. de Freitas, Université Pierre Mendés France

Doutor Nouveau Régime em Gestão pela Université Pierre Mendés France, França. Professor Adjunto do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal do Rio Grande do Sul, além de Pesquisador do CNPq. Suas áreas de interesse em pesquisa são sistemas de informação e apoio à decisão, gestão da informação e métodos de pesquisa, sobretudo análise qualitativa de dados.Â