Responsabilidade moral e identidade empresarial



Main Article Content

Hermano Roberto Thiry-Cherques

Abstract

In this text, we made an effort to enumerate the purpose, the ways and the barriers to accomplish corporations' moral responsibility. In considering implications on organizational identity and also the level of ethics social commitment means of verification, we suggest some practical guidelines to equalize moral responsibility.

Downloads

Download data is not yet available.


Article Details

How to Cite
Thiry-Cherques, H. R. (1). Responsabilidade moral e identidade empresarial. Journal of Contemporary Administration, 7(spe), 31-50. https://doi.org/10.1590/S1415-65552003000500003
Section
Articles
Author Biography

Hermano Roberto Thiry-Cherques, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Doutor em Ciências pela Universidade Federal do Rio de Janeiro. Professor Titular da Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas da Fundação Getulio Vargas, além de Consultor de Agências Internacionais, Empresas e Organizações Governamentais no Brasil e no exterior. Suas áreas de interesse em pesquisa são lógica da produção, ética e responsabilidade social, produtividade administrativa e gerencial, cultura e projetos culturais, administração de projetos.