Avaliação das condições logísticas para a adoção do ECR nos supermercados brasileiros



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Cláudio Felisoni de Ângelo
João Paulo Lara de Siqueira

Abstract

This paper has two different purposes. The first one is to establish the main requirements necessary to settle the efficient consumer response (ECR) ideas. Secondly, it is also intended to unveil the present logistic conditions of Brazilian supermarket industry related to the previous identified requirements to the ECR approach . The requirements are pointed out considering interviews with experts and literature revision. The present situation of Brazilian supermarkets is discussed based on a research carried out with 21 companies from the group of the most important Brazilian chains. The main conclusion is that the integration of Brazilian supermarkets with their suppliers is still very weak. The limited use of electronic data interchange (EDI) is the most important explanation for this finding.

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Ângelo, C. F. de, & Siqueira, J. P. L. de. (1). Avaliação das condições logísticas para a adoção do ECR nos supermercados brasileiros. Journal of Contemporary Administration, 4(3), 89-106. https://doi.org/10.1590/S1415-65552000000300006
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Articles
Author Biographies

Cláudio Felisoni de Ângelo, Universidade de São Paulo

Doutor em Economia pela Universidade de São Paulo. Chefe do Departamento de Administração da Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, além de Coordenador do Programa de Administração em Varejo da Universidade de São Paulo. Suas áreas de interesse em pesquisa são mercado de consumo, distribuição e varejo.

João Paulo Lara de Siqueira, Universidade de São Paulo

Doutorando em Administração na Universidade de São Paulo. Pesquisador do Programa de Administração em Varejo da Universidade de São Paulo. Suas áreas de interesse em pesquisa são mercado de consumo, distribuição e varejo.