Gestão da imagem: desenvolvendo um instrumento para a configuração da imagem de produto



Main Article Content

Deonir De Toni
Maria Schuler

Abstract

The image consumers develop regarding a certain product influences their purchasing decision. It's through this image they will think about the product, during the purchasing decision process. To know in details the image certain public develops about a product is a Marketing researcher's ambition. This research validates a procedure regarding the generation of a powerful image configuration tool that is very easy to apply. To test the Products Image Configuration Technique - PICT, first the main ideas composing the Cellular Telephone image for a college students group were identified and organized. Than the adopted procedure's validity was tested. The procedure showed to be valid and reliable.

Downloads

Download data is not yet available.


Article Details

How to Cite
De Toni, D., & Schuler, M. (1). Gestão da imagem: desenvolvendo um instrumento para a configuração da imagem de produto. Journal of Contemporary Administration, 11(4), 131-151. https://doi.org/10.1590/S1415-65552007000400007
Section
Articles
Author Biography

Maria Schuler, Universidade Federal do Rio Grande do Sul Escola de Administração; Universidade de Grenoble École Supérieure des Affaires

Doutor em Administração de Sistemas de Informação pela École Supérieure des Affaires da Universidade de Grenoble (França). Professor Adjunto da Escola de Administração da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Suas áreas de interesse em pesquisa são administração da imagem (organizações, marcas e produtos) e administração da comunicação organizacional (excelência humana e comunicativa nas organizações)