Reflexões estratégicas sobre o composto promocional de marketing no contexto da internet: um estudo exploratório junto a uma instituição financeira



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Luciano Augusto Toledo
Sidney Maçazzo Caigawa
Thiago J. Rocha

Abstract

The present study describes the interdisciplinary between Internet and Marketing discipline and was developed to provide an analysis of the Internet implications on the promotion marketing mix. The study is developed under the modality of exploratory research, complemented by a case study, and it is composed by a bibliography revision, a critical conceptual analysis of some pertinent aspects of the Internet and Marketing discipline. The exploratory survey was based in an interview guidebook used with the marketing staff. The result of the research was that the Internet is an important component in the promotion marketing mix of the Banco do Brasil.

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How to Cite
Toledo, L. A., Caigawa, S. M., & Rocha, T. J. (1). Reflexões estratégicas sobre o composto promocional de marketing no contexto da internet: um estudo exploratório junto a uma instituição financeira. Journal of Contemporary Administration, 10(1), 117-138. https://doi.org/10.1590/S1415-65552006000100007
Section
Articles
Author Biographies

Luciano Augusto Toledo, Universidade de São Paulo

Doutorando pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade (FEA) da Universidade de São Paulo (USP) e Mestre em Administração pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUCSP). Professor da Universidade Presbiteriana Mackenzie (Mackenzie). Suas áreas de interesse em pesquisa são marketing e tecnologia da informação.

Sidney Maçazzo Caigawa, Universidade de São Paulo

Mestre em Administração pela Universidade de São Paulo (USP). Professor da Universidade Presbiteriana Mackenzie (Mackenzie) e da Faculdade de Informática e Administração Paulista (FIAP). Suas áreas de interesse em pesquisa são marketing e tecnologia da informação

Thiago J. Rocha, Universidade de São Paulo

Bacharel em Administração pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade (FEA) da Universidade de São Paulo (USP). Suas áreas de interesse em pesquisa são marketing e tecnologia da informação