Estratégia de fusões e aquisições: eficácia na expansão das plataformas de produtos em empresas de autopeças



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Moisés Ari Zilber
Eugen Erich Piekny

Abstract

The present study analyses the relation between the strategy of mergers and acquisitions and the increasing of platform of products in the auto part companies installed in São Paulo. The focus of this study consisted of verifying if F&A strategy would have been effective in the desired magnifying of the platform of products in the auto part companies. An exploratory study was lead from primary sources through the collection of data obtained in the depth interviews to the main executives of the searched companies. After the collection, treatment, analysis and interpretation of the data the research indicated at a first moment a trend of proving and not refuting the hypothesis formulated in the beginning of this work which considers strategy of merger and acquisitions effective for magnifying platform of products in the auto part companies.

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How to Cite
Zilber, M. A., & Piekny, E. E. (1). Estratégia de fusões e aquisições: eficácia na expansão das plataformas de produtos em empresas de autopeças. Journal of Contemporary Administration, 9(3), 169-191. https://doi.org/10.1590/S1415-65552005000300009
Section
Articles
Author Biographies

Moisés Ari Zilber, Universidade de São Paulo

Doutor em Administração de Empresas pela USP. Docente vinculado à Universidade Presbiteriana Mackenzie. Suas áreas de interesse em pesquisa são: estratégias empresariais e inovação.

Eugen Erich Piekny, Universidade Presbiteriana Mackenzie

Mestre em Administração de Empresas pela Universidade Presbiteriana Mackenzie. Docente vinculado à Universidade Presbiteriana Mackenzie. Suas áreas de interesse em pesquisa são estratégias empresariais e inovação.