Alinhamento estratégico da utilização da internet e do comércio eletrônico: os casos Magazine Luiza e Fleury



Main Article Content

Amarolinda I. Costa Zanela Saccol

Abstract

The article presents the results from a research project that aims to identify how strategy formulation and strategic planning are done regarding the Internet and Electronic Commerce usage, taking into consideration the Strategic Alignment issue, in a Brazilian context. To reach its goal, the research applied a Multiple Case Studies Method, analyzing two benchmark companies in Internet and Electronic Commerce usage in Brazil: the Magazine Luiza, from the Retail Sector, and the Fleury - Centro de Medicina Diagnóstica, from the Health Service sector. Despite the fact that the companies belong to very distinct sectors, there are a lot of common factors that support the research question comprehension, pointing some elements that contribute to the Strategic Alignment of Internet and Electronic Commerce usage in relation to organizational strategy and Information Technology Strategy.

Downloads

Download data is not yet available.


Article Details

How to Cite
Saccol, A. I. C. Z. (1). Alinhamento estratégico da utilização da internet e do comércio eletrônico: os casos Magazine Luiza e Fleury. Journal of Contemporary Administration, 9(2), 59-80. https://doi.org/10.1590/S1415-65552005000200004
Section
Articles
Author Biography

Amarolinda I. Costa Zanela Saccol, Universidade de São Paulo

Doutoranda em Administração pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo (FEA/USP) e Mestre em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (PPGA/UFRGS). Professora e pesquisadora da UNISINOS (Universidade do Vale do Rio dos Sinos) e Consultora ad hoc na área de Sistemas de Informação. Suas áreas de interesse em pesquisa são gestão da tecnologia da informação, sistemas de informação e organizações.