O impacto das características do negócio nas decisões logísticas e na organização do fluxo de produtos: um estudo exploratório em seis setores econômicos



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Peter Fernandes Wanke

Abstract

The main objective of this manuscript is to evaluate the relationships among the characteristics of the product, the operation and the demand and the logistics decisions regarding Push/Pull, Centralization/Decentralization and Make to Order/Make to Stock. The relationships among the combinations of these three decisions and these business characteristics are also evaluated. An exploratory study was conducted in six Brazilian major industries and correlation analyses were developed. Several conceptual frameworks to support decision-making in these two different levels are presented and discussed. The major finding of the research leads to the concept of logistics segmentation based on the business characteristics, since there is no uniform set of characteristics capable of explaining all decisions considered.

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How to Cite
Wanke, P. F. (1). O impacto das características do negócio nas decisões logísticas e na organização do fluxo de produtos: um estudo exploratório em seis setores econômicos. Journal of Contemporary Administration, 7(3), 163-180. https://doi.org/10.1590/S1415-65552003000300009
Section
Articles
Author Biography

Peter Fernandes Wanke, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Mestre e Doutorando em Engenharia de Produção na Universidade Federal do Rio de Janeiro. Professor Associado do Instituto de Pesquisa e Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal do Rio de Janeiro, além de Visiting Scholar do Departamento de Marketing e Logística da Ohio State University e Consultor de Empresas. Suas áreas de interesse em pesquisa são planejamento da demanda, gestão de estoques em cadeias de suprimento, estratégia logística.