Serviços bancários pela internet: um estudo de caso integrando a visão de competidores e clientes



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Anatália Saraiva Martins Ramos
Fabrício de São Paulo H. A. Rubim Costa

Abstract

The present paper aims to show the e-commerce in the segment of financial institution, in which will be analyzed the use of banking services on the Web, particularly the service of the personal banking of the Banco do Brasil, where will be studied comparatives aspects with its main competitors and customers perceptions. This work is substantiated not only in investigation of websites but also in exploratory research involving customers of a agency of the Banco do Brasil. Utilizing the findings of the research, the Banco do Brasil could be able to build a strategy toward the competitive advantage in order to improve its position because of both the identification of barriers that it has to overcome and suggestions of benefits.

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How to Cite
Ramos, A. S. M., & Costa, F. de S. P. H. A. R. (1). Serviços bancários pela internet: um estudo de caso integrando a visão de competidores e clientes. Journal of Contemporary Administration, 4(3), 133-154. https://doi.org/10.1590/S1415-65552000000300008
Section
Articles
Author Biographies

Anatália Saraiva Martins Ramos, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Doutora em Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Rio de Janeiro. Professora Adjunta do Departamento de Ciências Administrativas e dos Programas de Pós-Graduação em Administração e em Engenharia de Produção da Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Suas áreas de interesse em pesquisa são gestão da informação, gestão da tecnologia de informação, impactos da Internet, e-business.

Fabrício de São Paulo H. A. Rubim Costa, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Bacharel em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Funcionário do Banco do Brasil, com interesse em pesquisa nas áreas de comércio eletrônico, sistemas de informação, controles internos, auditoria.Â